Hurtownia odzieży reklamowej: nadruki na koszulki, bluzy, gadżety

Realizacje...

Czy odzież może pełnić funkcję nośnika informacji, być formą pokazania swojego “ja” i ciekawym sposobem na wypromowanie firmy? Okazuje się, że każda, nawet najzwyklejsza część ubioru może zmienić swoje oblicze i oprócz funkcjonalności zyskać coś jeszcze - oryginalność i nadzwyczajność, a także stać się filarem promocyjnym każdej formy działalności człowieka. Wystarczy prosty T-Shirt ozdobić nietuzinkowym, niepowtarzalnym nadrukiem w postaci rysunku, logo czy sloganu i mamy sposób na wyróżnienie się z tłumu.


Ozdabianie odzieży nadrukiem wywodzi się od metody druku szablonowego stosowanego w krajach Dalekiego Wschodu już w starożytności, a za twórcę sitodruku uważa się Japończyka Yuzensai Miyasaki, który w ten sposób w XVII wieku zdobił kimona i Zisukao Hirose, który w XIX wieku stworzył prototyp siatki sitodrukowej. Technika ta jest najstarszą, ale ciągle popularną i cenioną metodą nadruku. Oczywiście wraz z rozwojem myśli technicznej narodziły się kolejne sposoby druku na odzieży i tak do sitodruku dołączył termotransfer, drukowanie wzorów w technice wektorowej flex i flock, haft komputerowy i nadruk cyfrowy. Która z tych technik nadruku jest najlepsza? Każda ma swoje zalety i wady, a na efekt końcowy duży wpływ ma stosowany materiał, sprzęt i umiejętności drukarza. Techniki druku na odzieży


Czy zastanawiałeś się kiedyś, jaką techniką został wykonany nadruk na Twoim, ulubionym T-Shircie, spodniach czy bluzie? Pewnie jedną z wymienionych. Czym one się różnią? Odpowiadamy!

Stosowane techniki druku na odzieży:

  • Sitodruk - metoda najstarsza, z powodzeniem stosowana do dziś. Wzór zostaje przeniesiony przy pomocy szablonu na matrycę przypominającą siatkę rozpiętą na ramce. Oczka, które nie będą drukowane zostają zakryte, w pozostałe wciska się farbę i przenosi matrycę na tkaninę. Wadą tej techniki jest to, że do każdego koloru potrzebna jest osobna matryca, co znacznie podnosi koszty i przy małym nakładzie jest nieopłacalne, zaletą - pełne krycie kolorem, możliwość odwzorowywania skomplikowanych wzorów, atrakcyjność cenowa przy dużym nakładzie, duża trwałość mechaniczna, duża szybkość powstawania nadruku.

  • Termotransfer – termodruk, polega na termicznym wgrzaniu w wybrany materiał przygotowanej wcześniej grafiki pokrytej klejem - zasada podobna jak w domowych wprasowywankach. Zalety - duża wytrzymałość, fotograficzna jakość, wady - opłacalna przy większych nakładach, podatna na uszkodzenia mechaniczne.

  • Haft komputerowy - zdobienie tkanin igła i nitką za pomocą ściegów wykonanych zaprogramowaną maszyną. Zalety - trwałe znakowanie materiału, duża odporność na spieranie, wada - nieopłacalna przy niskim nakładzie.

  • Flex - obok haftu najtrwalsza metoda nadruku. Ploterowo lub laserowo wycięty wzór z folii pokrytej klejem wgrzewany jest w materiał za pomocą termoprasy. Zalety - opłacalny nawet przy małym nakładzie, wady - ograniczenie kolorystyczne i brak możliwość wykonywania skomplikowanych wzorów.

  • Flock - ta sama technika co flex, z tym, że wzór pokrywa się strzyżą tekstylną i po wgrzaniu otrzymuje się efekt zamszu. Zalety - estetyka, wady – nanoszenie tylko prostych grafik, wysoki koszt druku.

  • Nadruk cyfrowy – przy pomocy drukarki cyfrowej, wzór w postaci grafiki rastrowej, zostaje naniesiony na tkaninę. Zalety - “oddychający nadruk”, pełna gama kolorystyczna, wysoka trwałość, wady - tylko możliwość druku na syntetycznych, jasnych tkaninach.

  • Technologia DTG – cyfrowy nadruk bardzo nowoczesnymi drukarkami, pełno-kolorowy, trwały, ale najlepiej na tkaninach naturalnych.


Jak zrobić nadruk na koszulce?

Zaufać specjalistom. Firma Feelgood specjalizuje się w tworzeniu nadruków na odzieży. Posiada własną gamę produktów, ale zajmuje się przede wszystkim produkcją odzieży reklamowej i promocyjnej dla firm i odbiorców indywidualnych. Inwestycja w ubrania z nadrukiem sprawdza się w każdej branży.